Lejáróban az olcsó hitelek korszaka, előnybe kerülnek a tőkések a hitelesekkel szemben, általános a lemaradás Kelet-Európában a KKV-szektorban a digitalizáció terén, kimerülő munkaerőpiac, ezzel együtt mégis sürgető hatékonyságnövelési szükségletek, jelentős javítanivalók a termelékenységi ráta tekintetében – hogy csak néhányat említsünk a piac aktuális kórképének tünetei közül. A vállalati szféra, a vállalkozási környezet folyamatos változása nem újdonság, de a most kialakuló és egyre erősebben begyűrűző piaci folyamatok komoly kihívások elé állítják a cégvezetőket, felkészültségi szinttől és tapasztalattól függetlenül. A recesszió nem válogat – nekünk, tulajdonosoknak és vezetőknek viszont ebben a helyzetben különösen fontos, hogy képesek legyünk jó választásokat, helyes döntéseket hozni.

 

Probléma = feladat

 

A problémák nem gondok vagy tragédiák, pusztán megoldandó feladatok, érdemes így is tekinteni rájuk, és az elengedhetetlen stressz első megélései után egyből a megoldási lehetőségek felé fordulni. A valódi és tartós megoldások a legritkább esetben gyors és könnyű megoldások – az ilyenek rendszerint tűzoltó jelleggel megkönnyíthetik az operatív működést ideig-óráig, hosszútávon azonban többnyire csak konzerválják a problémákat. A valódi, tartós megoldások legtöbbször változtatás, fejlesztés útján érhetők el, ami már egy kislétszámú szervezetben is döcögős tud lenni, de egy közép-vagy nagyvállalat esetében igazi, komoly kihívást jelentő folyamatokról van szó. A jó management és munkaszervezés kialakítása, fejlesztése kulcsfontosságú – mindig is az volt, de a mostani piaci környezetben már nem csak optimalizálási kérdés, sok esetben a túlélés és tartós fennmaradás egyetlen útja.


meeting

Így fogunk hozzá a közös munkához

 

A testreszabott, egyedi, ezáltal tartós és megbízható megoldások létrejöttének elengedhetetlen feltétele nem más, mint a jelenlegi állapotok alapos, átfogó ismerete.

Itt kerül képbe az úgynevezett szervezeti átvilágítás,  amely tulajdonképpen egy diagnosztikai folyamat a beavatkozást megelőzően. Tekinthető akár állapotfelmérésnek is. A szervezeti átvilágítás során megismerjük a cég működését, embereit, folyamatait, összességében az aktuális helyzetét, mindeközben pedig feltérképezzük az erősségeket, gyengeségeket, lehetőségeket és veszélyeket a szervezeten belül és a szervezet környezetében egyaránt, hogy a lehető legcélravezetőbb cselekvési tervvel állhassunk elő – ez a tudatos fejlesztés első lépése.

Lépj velünk kapcsolatba és egyeztessük a cég átvilágítását!

KAPCSOLATFELVÉTEL



to do

Így változtass hatékonyan, ha házon belül
kényszerülsz menedzselni a folyamatot


Tisztában vagyunk azzal, hogy jelenleg nem minden cég büdzséje engedi meg külső, szakértő csapat bevonását, erre az esetre segítségül összeszedtünk és hoztunk néhány ökölszabályt, amiket követve egy okos vállalkozó sikeresen átvészelhet kisebb-nagyobb kríziseket. Ezek a szabályok nem a pénzügyi vagy gazdálkodási problémákat oldják meg, inkább azoknak a menedzsment hiányosságoknak a pótlásában segítenek, amely annyira jellemzi a magyar vállalkozók jelentős részét, különösen azokat a cégeket, ahol az alapító-tulajdonos-cégvezető ugyanaz a személy a cég indulása óta.

A lista a következő:

  • A válságmenedzsment első és legfontosabb szabálya, hogy gondolkodj, de érzelem nélkül hozz döntéseket!
  • Ha megvan a terv, két dolgot kell azonnal tenni: cselekedni és kommunikálni! A kommunikáció egyik legfontosabb eleme, hogy mutassunk biztató jövőképet.
  • Egy meggyengült vállalat talpra állítása eleinte lemondásokkal, megszorításokkal jár együtt. Ezért nagyon fontos, hogy a szigorú költségtakarékosság közben is adj reményt, hozz pozitív intézkedéseket is!
  • Sokan buknak el azért, mert rosszul mérik fel a lehetőségeket és a válságkezelési döntéseik kihatásait, vagyis néha a fürdővízzel a gyereket is kiöntik. Ezért minden fontosabb döntésnél mérjük fel a hatásokat, és értékeljük az eredményeket.
  • A válságkezelés nem lehet hosszú távú folyamat, alapvető célunk, hogy vállalkozásunk újra normális, növekvő pályán fusson. Ezért tartsuk meg a legjobbjainkat legyen szó akár munkavállalóról, vevőről vagy beszállítóról. A válságkezelés utáni jövő csak akkor lesz eredményes, ha a legjobb partnereink és legjobb munkatársaink hosszú távon is mellettünk állnak.


Ha részletesebben is érdekel a téma, a teljes válságkezelési kisokosunk itt olvasható, a legjobb és legbiztosabb megoldás azonban továbbra is az, ha szakértő támogató partnerrel az oldalunkon vágjuk a fejszénket ebbe a nem éppen aprócska fába.


Lépj velünk kapcsolatba, egyeztessünk a lehetőségekről!

KAPCSOLATFELVÉTEL