Ismerős az érzést, amikor cégtulajdonosként, befektetőként, vállalkozóként bosszankodtál amiatt, hogy az alkalmazottak nem érzik magukénak a vállalatot? Fontos számukra, hogy minden hónapban megérkezzen a fizetés, de az nem számít, hogy a tulajdonosnak marad-e nyeresége év végén, vagy teljesülnek-e az eredménytervek. Régóta megy az üzlet, működik a cég, de a konkurencia, a piac más szereplői jobban teljesítenek, nagyobb a nyereségük, többet fordítanak fejlesztésre. De senki nem mondja, hogy ezt lehetne jobban is csinálni, hogy a TULAJDONOS, a VÁLLALKOZÓ is nyerjen az üzleten! Valamin változtatni kell, de mi az? Felőrölnek a mindennapi ügyek és nem látod, hol vannak a hibák a működésben.

MIÉRT?

Ma a kis és középvállalkozások jelentős része nem képes hatékonyan reagálni válsághelyzetekre, változásokra. Pedig a piac, a környezet, a gazdaság napról napra változik, ha ehhez nem alkalmazkodunk, lemaradunk. A változás szükségességét látni sokszor könnyebb kívülről, mint belülről, ezért lehet hatékonyabb egy külső változásmenedzser, aki kellő hatékonysággal, de célratörően megvalósítja a megbízó elképzeléseit.


Ha bevásárolsz egy új üzletbe, vagy a meglévő cégedet akarod eladni, ezek mind speciális szakértelmet kívánnak, de emiatt nem kell felvenni új vezetőket. Igénybe vehetsz változásmenedzsment terén jártas szakértőket, akik a feladat teljesítésére és a célra összpontosítanak, nem pedig a munkaidő kitöltésére!
Sajnos a magyar vállalkozások jelentős hányada egyáltalán nem reagál a válsághelyzetekre, változásokra, vagy a reakciói nem hatékonyak, inkább pánikszerűek. Tudomásul kell venni, hogy aki az elmúlt tíz-húsz évben úgy irányította cégét, hogy folyamatos növekedésben volt, az nem képes külső segítség nélkül hirtelen egy krízishelyzethez alkalmazkodni. Pedig a válságkezelés nem is olyan bonyolult, mint gondolnánk. Segítségül összeszedtünk néhány szabályt, amiket követve egy okos vállalkozó sikeresen átvészelhet kisebb-nagyobb kríziseket. Ezek a szabályok nem a pénzügyi vagy gazdálkodási problémákat oldják meg, inkább azoknak a menedzsment hiányosságoknak a pótlásában segítenek, amely annyira jellemzi a magyar vállalkozók jelentős részét, különösen azokat a cégeket, ahol az alapító-tulajdonos-cégvezető ugyanaz a személy a cég indulása óta.


A válságmenedzsment első és legfontosabb szabálya, hogy Gondolkodj, de érzelem nélkül hozz döntéseket. Bárhogy is fáj egy-egy szükséges döntést meghozni, a cél érdekében meg kell tennünk. A demokratikus válságkezelés nem működik, helyette egy határozott, gyors döntésekre képes „diktátor” kezébe kell adni az irányítást. Ha ez nehezen megy a jelenlegi tulajdonos-menedzsment számára, ne habozzunk behívni egy külsős válságmenedzsert de rendeljünk mellé egy belső kis csapatot, aki a változásokat hatékonyan levezényli. Az a tulajdonos-cégvezető, aki egyedül, az irodájából akarja megoldani a válságkezelést, bukásra van ítélve. Emiatt sok ismert és kevéssé ismert vállalkozó ment tönkre az elmúlt pár évben, főleg a saját hiúságának köszönhetően.

Ha megvan a tervünk, azonnal cselekedni kell, és kommunikálni mindezt. Válsághangulatban gyakran elindulnak a pletykák a várható leépítésekről, egy esetleges csődről. Ebben a helyzetben a legnagyobb hiba, ha nem beszélünk őszintén és homokba dugjuk a fejünket. A kommunikáció egyik legfontosabb eleme, hogy mutassunk biztató jövőképet, nemcsak cégen belül, hanem partnereinknek is. Fontos, hogy a hitelességünket tudjuk mindvégig megtartani. Egy krízishelyzetben lévő vállalatnak a bizalmi tőkére legalább akkora szüksége van, mint a pénzügyi forrásokra. Adjunk magunkról minél több hiteles információt, sajtóközleményt, szállítsunk híreket magunkról a saját weboldalunkon vagy a közösségi oldalakon. Ez válsághelyzetben duplán igaz, hiszen senki sem szívesen lépne üzleti kapcsolatba egy olyan céggel, akiről azt feltételezzük, hogy el akar tűnni a pénzünkkel.


Egy meggyengült vállalat talpra állítása eleinte lemondásokkal, megszorításokkal jár együtt. Ezért nagyon fontos, hogy a szigorú költségtakarékosság közben is adj reményt, hozz pozitív intézkedéseket is! A válságkezelés rövid és középtávú intézkedések sokasága, de ha egy-egy rövid távú célt elértünk, jutalmazzuk meg az abban részt vevőket, hogy ezzel is újabb lendületet kapjunk a folytatáshoz. Erre elég akár a céges piknik egy közeli erdőben, a lényeg, hogy lendületet adjon a vállalat dolgozóinak.


Sokan buknak el azért, mert rosszul mérik fel a lehetőségeket és a válságkezelési döntéseik kihatásait, vagyis néha a fürdővízzel a gyereket is kiöntik. Ezért minden fontosabb döntésnél mérjük fel a hatásokat, és értékeljük az eredményeket. Vannak területek, ahol nem a költségcsökkentés, hanem a tőkebefektetés a jó megoldás. Ezek az innováció és a marketing területei. Ha nincs innováció, ami megalapozza jövőbeli növekedést, akkor csak a lassú leépülés marad. A marketing nélkül pedig nem fogunk eljutni a vevőkhöz, ami pedig egyenes út a tönkremenetelhez.


A válságkezelés nem lehet hosszú távú folyamat, alapvető célunk, hogy vállalkozásunk újra normális, növekvő pályán fusson. Ezért tartsuk meg a legjobbjainkat legyen szó akár munkavállalóról, vevőről vagy beszállítóról. A válságkezelés utáni jövő csak akkor lesz eredményes, ha a legjobb partnereink és legjobb munkatársaink hosszú távon is melletted állnak.

Vállalatfejlesztés, cégátalakítás: minden növekedni akaró KKV-tulajdonosnak ezen kellene törnie a fejét

 

A magyar tulajdonú kis és középvállalatok között bőven akadnak „bejáratott” cégek, amolyan „régi motorosok”, akik akár már 10-20-30 éve vannak a piacon, és szép számmal jönnek létre új vállalkozások, startupok is. Kisebb és nagyobb vállalatok, termelő- és gyártó, szolgáltató és kereskedő cégek idősebb és fiatalabb, tapasztaltabb és tapasztalatlanabb tulajdonosokkal és vezetőkkel, kisebb és nagyobb létszámú csapattal, egymástól eltérő, de összességében mégis hasonló üzleti folyamatokkal.

Széles paletta, nagy szórás. Ami ennek ellenére az összes felsorolt vállalkozásban közös, az az, hogy vezetőiknek érdemes, sőt kötelező folyamatos vállalatfejlesztésben gondolkodni.


Miért kellene tulajdonosként vállalatfejlesztésben,
cégátalakításban gondolkodnod?

Mert minden vállalkozási tevékenység végső célja a fenntartható profit termelés, növekedés, fejlődés. Amit változásvezetőként csinálunk az pedig végső soron profitnövelés, a vállalkozások eredményesebbé, hatékonyabbá tétele, a növekedés, fejlődés elősegítése.


Ha te is „régi motoros” tulajdonos-vezető vagy,

szinte biztosan megjártál már mennyet és poklot is a cégeddel, de ha ezeket a poklokat túlélte a vállalat, és még mindig a piacon vagy, akkor egészen biztosan van még kiaknázatlan fejlődési potenciál, és javítani, fejleszteni való terület is a cégedben. Valószínűleg fel tudsz idézni olyan eseteket, amikor komoly problémákkal szembesültetek azért, mert a „szolgálati útvonalakon” kívül keresett megoldást egy-két kolléga, ugye?

Esetleg álltatok már tanácstalanul néhány helyzetben, mert egész egyszerűen nem létezett az adott helyzetre kialakított és rögzített, hatékony folyamat?

Szembesültél már azzal, hogy egy viszonylag régóta fennálló problémáról csak akkor szólnak Neked, amikor már túlnőtt rajtuk a feladat, és „tüzet kell oltani”?

Bosszantó dolgok ezek, mégis a legtöbb magyar KKV tulajdonos és vállalatvezető, amikor túl van az aktuális tűzoltáson, hagyja, hogy menjen minden tovább a szokott módon, aztán majd újra rohan szirénázva a következő tűzesetnél.

Ez pedig a lehető legnagyobb hiba, amit egy tulajdonos-vezető elkövethet; egy beláthatatlanul mélyre vezető negatív spirálba gyűrűznek az ilyen szokásjog szerint működő vállalkozások, ahonnan nehéz, időigényes, és gyakran fájdalmas a visszaút, a hatékony növekedési pályára való átállás. A fenti példák, a hatékony üzleti folyamatok hiánya és a hibák, problémák nem, vagy túl későn történő jelzése komoly hierarchikus és bizalmi hiányosságokat jelent a szervezet tagjai között – a vállalat vezetőjének pedig egy egész sor szervezetfejlesztési feladatot jelent a teendőlistáján.

Ugyanakkor ezek nem tipikus, mindennapi tulajdonosi-vezetői feladatok – sokkal inkább változásvezetés, így a megoldásukhoz érdemes felkészült, tapasztalt, hozzáértő változásmenedzserrel együttműködni. Tapasztalataink szerint a tulajdonosok egy része tart a változásmenedzseri együttműködéstől, ami teljességgel indokolatlan – „a nálunk fejlettebb gazdaságokban már nagyon jól el tudják különíteni az innovátor-kreátor típusokat a menedzserektől. Az első típus kiválóan tud újat alkotni, céget gründolni, jó ötlettel előállni, piacra betörni, üzletet fejleszteni. A másik pedig ahhoz ért, hogy egy már működő, tehát más által már kitalált vállalkozást hogyan lehet hatékonyabban, szervezettebben működtetni. Vagyis az egyik kitalálja, mivel fog pénzt termelni, a másik pedig megmondja, hogyan legyen ez a pénz maximalizálva, a tőke és munka hatékonyan működtetve. Így egészítik ki egymást – és nem elvéve egymás munkáját.”

Vitkovics Péter, A magyar vállalkozásoknak nem megy a váltás, Forbes, 2016. október

 

Ha feltörekvő fiatal vállalkozást irányítasz,

akkor kicsivel könnyebb dolgunk lesz: nem hosszú évek alatt rögzült, rossz mintákat kell átalakítanunk és helyre tennünk, „csak” helyes és hatékony folyamatokat, megoldásokat kialakítanunk. Nem válságot kell kezelnünk, hanem lehetőségeket felismernünk és kiaknáznunk. Nem taktikai eszközökkel kell stabilizálódnunk, és visszahoznunk, amit még vissza lehet hozni, hanem stratégiai szinten megalapozni a tartós növekedést, szervezetileg is lekövethető, fenntartható módon.

Egy változásmenedzserrel való együttműködés nem egy szokványos tanácsadási vagy konzultációs folyamat – legalábbis nem tisztán. Egy változásmenedzser ténylegesen beleáll a megoldandó feladatokba, nem csak átlátja a helyzetet és „akciótervet” vagy teendőlistát készít, hanem elejétől végéig gyakorlatiasan végig is menedzseli annak tételeit, így megszámlálhatatlan buktatótól védhet meg egy fiatal vállalatot, miközben tanít és mentorál – egy startup esetében ez szinte felbecsülhetetlen értéket jelent, és akár évekkel lerövidítheti az átütő sikerekhez, tartós eredményességhez vezető utat.

KAPCSOLATFELVÉTEL

 

„Elindítani egy másik üzletágat vagy felvásárolni egy másik céget, ugyanolyan kihívásokkal teli feladat, mint leszálló ágból visszahozni a céget. Nagyon sokat mond az angol kifejezés: turn around, vagyis visszafordítani. Összefoglalva: amit mi csinálunk az végső soron profitnövelés, a vállalkozások eredményesebbé, hatékonyabbá tétele, hisz minden változtatásnak ez a végső célja.”


Vitkovics Péter – részlet
a MIX Magazin 2016. márciusi számában megjelent „Mire jó egy változásmenedzser?” interjúból

 

 

BLOG

Szakmai megnyilatkozások közérthetően

 

2022. július közepén egy kerekasztal beszélgetésnek lehettem résztvevője, ahol a Magyar Nemzeti Bank által aznap publikált, legfrissebb termelékenységi jelentés volt a téma. Nem mennék bele makrogazdasági elemzésekbe, sem az eredmények gazdaságpolitikai következtetéseibe, inkább maradnék kizárólag a vállalati szféránál. Hiszen a vállalatok, azon belül is elsősorban a kis és főként a középvállalatok termelékenysége jelentősen tudja befolyásolni egy ország gazdaságát. Ugyanakkor hiszem, hogy a cégvezetők, tulajdonosok döntéseit alapvetően az üzleti racionalitás vezérli.

Magát a munkatermelékenységet nem lehet csak egy-egy kiragadott kontextusban nézni, ezért is jó, hogy a jelentés foglalkozik a digitális hatékonysággal, innovációs hatékonysággal is, hiszen ezek a tényezők visszahatnak a kibocsátásra, eredményességre. Két megállapítást idéznék a jelentésből, ennek igazolására:

„A munkatermelékenységet mérő több mutató átlaga alapján a hazai munkatermelékenység az uniós szint 62 százalékán, míg a TOP5 tagország 45 százalékán áll. Jelentősen nőtt 2012 óta Magyarországon a kkv-szektor munkatermelékenysége, de még mindig számottevő a különbség a nagyvállalatokhoz képest (a kkv-k munkatermelékenysége a nagyvállalatokéhoz képest 55,7 százalék).”

„A digitális technológiák vállalati hatékonysági foka Magyarországon 2020-ban 60 százaléka volt az EU-átlagnak, míg a TOP5 EU országhoz képest pedig 44 százalék. 2020-ban hazánk az előző évhez képest egy helyezéssel feljebb, a 26. (vagyis utolsó előtti!!) helyen végez, azonban érdemében nem történt változás a digitális infrastruktúra vállalati kihasználtságában.”

A fenti két megállapítás visszaigazolja azt, hogy a hazai vállalati, azon belül is elsősorban a KKV rétegben még mindig hiányzik az átfogó kultúraváltás, az innovatív gondolkodásmód, a vezetési szemléletben történő generációváltás. A termelékenység abszolút összegű növekedése kizárólag annak volt köszönhető, hogy több darab ember több értéket állított elő. Ez a módszer volt a vezérelve az alapvetően nagytömegű bérmunkára berendezkedett, hatalmas lakosságszámú országok gazdaságfejlesztésének, de véleményem szerint hosszú távon nem működőképes modell egy kicsi, de nyitott országban. Ráadásul a hatékonyság javításában semmit nem lépünk előre, ha a több munkáshoz nem párosul hatékonyabb munkaszervezés, digitális vállalatirányítás, professzionális menedzsment. Sok cégvezető azt gondolja, majd a gépesítettséggel, új termelőeszközök vásárlásával fokozható a hatékonyság, de ez csak akkor igaz, ha a gépekkel nagyobb értéket tudunk előállítani, mint emberi erővel. Ugyanez igaz akkor is, ha csak a termelő beruházásra költenek a cégek és a háttér infrastruktúrát nem változtatják, azaz a vállalatirányítás vagy az energia továbbra is régi keretek közt marad. Jól mutatja ezt a jelentésnek az a része, ami az egyes iparágak termelékenységét veti össze. Az elmúlt évtized egyik húzóágazata, az építőipar például semmit sem fejlődött hatékonyságban 2001. óta, a magas energia igényű ágazatok, pl vegyipar, fémfeldolgozás pedig egyenesen romlottak a termelékenységi mutatókban. Ezzel szemben a magas szellemi tudást igénylő ágazatok esetén jelentős mértékű volt a termelékenység javulása. Ilyenek az IKT szektor, a telekommunikáció, járműgyártás vagy az elektronikai és optikai eszköz gyártás.

Jó, jó, de mit tehet egy cégvezető egymagában?

Gondolkodjon és változzon! A változás kicsiben kezdődik. Amikor a beruházási terveket nem az alapján állítja össze a vállalkozás, hogy mire van EU-s támogatás, hanem annak megfelelően, mi szolgálja a legjobban a vállalati eredményességet, hatékonyságot. A digitalizáció, vállalatirányítási rendszer bevezetése nem kidobott pénz, pontosan a hatékonyság javulásán keresztül fog megtérülni. Persze csak akkor, ha valóban használják és beépül a mindennapi üzleti folyamatokba. A szervezetfejlesztés nem csak HR, nem csak a fluktuáció csökkentés a célja, hanem egy hatékonyabban dolgozó, nagyobb munkatermelékenységet produkáló vállalati szervezet létrehozása, fenntartása és folyamatos fejlesztése. A felelős tulajdonos, vállalatvezető belátja, hogy a hosszú távon fenntartható, hatékony működéshez stratégiai gondolkodásra van szükség. Beruházni pedig ma már ugyanúgy kell a szervezetbe, a digitalizációba, az energia hatékonyságba, mint magába a termelésbe.

A termelékenységi jelentés egyik lefontosabb aktuális megállapítása, hogy a termelékeny vállalatok és iparágak hatnak legkevésbé az inflációra, a nem hatékony iparágak pedig pörgetik az árak emelkedését. Ezt tapasztalhatjuk az ingatlan piacon ugyanúgy, mint az élelmiszeriparban, vagy a feldolgozóipar más ágazataiban. Vagyis az infláció ellen a gazdaságpolitika mellett a vállalatvezetők is sokat tehetnek azzal, ha hatékonyan működő, versenyképes cégeket irányítanak. Churchill szerint „ne mulaszd el a lehetőséget, amit egy jó kis válság a kezedbe ad!” A mostani recesszió a legjobb alkalom, hogy elinduljunk a tudatos vállalatfejlesztés útján.

 

 

PROFITNÖVELÉS FELSŐFOKON

változások vezetése, szervezetfejlesztés, vállalat utódlás,


Tudjuk, hogy ma Magyarországon alig akad olyan vállalat, gazdasági társaság, amelynek a működésében ne lehetne további profitnövelést végrehajtani. Egy jó vállalatból még jobbat csinálni, igazi menedzsment feladat. De bennünket azok a kihívások is motiválnak, ahol olyan céget kell reorganizálni, amiről már többen lemondtak, vagy amelyik igazán nagy bajban van.

A változás örök, ezért változások végrehajtása nemcsak a nagyvállalatoknak van szüksége, hanem a kis és középvállalkozások, start up cégek sem tudnak tartósan fennmaradni, ha nem követik a piaci folyamatokat.

A változások vezetése, szervezetfejlesztés, vállalat utódlás, válságkezelés a mi szakterületünk. Te foglakozz az üzlettel, mi addig rendbe tesszük a vállalkozásodat.

Vitkovics Péter 
válság és változás menedzser

 

graphic 01 02

Megoldást adunk

A VÁLLALATA SZÁMÁRA

Működik a vállalkozásod, de mégsem termel profitot. Tudod, hogy valamin változtatni kellene, de belülről nem látod át a hibákat. Ha egy vállalatnál mélyreható változást kell végrehajtani, az mindig eredményesebb, ha külső szakember irányítja. Különösen igaz ez a KKV-k esetén, ahol nem áll rendelkezésre akkora szakember gárda, mint egy multinál. Mi megoldást szállítunk a vállalat utódlástól egészen a tőzsdei bevezetésig, tőkebevonásig.

vállalat utódlás

Vállalat
utódlás

A generáció váltás a vezetésben egy több éves változási projekt. Segítünk magasabb szintre lépni, megooldást szállítunk a vállalat utódlás területén.

Tőzsdei bevezetés, tőkebevonás

Tőzsdei bevezetés, tőkebevonás

Egy növekvő középvállalatnak tőkére, forrásokra van szüksége. Mi tőzsdeképessé tesszük a vállalatodat, és végigvezetünk a tőzsdei bevezetés folyamatán is.

Profitnövelő megoldások

Profitnövelő megoldások

A hatékony, folyamatvezérelt vállalat több profitot tud termelni és válságállóbb. Pofitnövelő megoldásokat adunk, megmutatjuk az ide vezető utat és segítünk elérni a vállalati célokat.

graphic 02 03

Kik vagyunk?

Profi szakértők, akik valódi megoldásokat szállítanak.

TOVÁBB
Vallalat utódlás tőzsdei bevezetés tőkebevonás

Hatékonyabb vállalatok

Egy remek könyv, amelyben társszerzőként vett részt vállalatunk. Olvassatok bele az esettanulmányba és ha tetszik itt meg is rendelhetitek.

ESETTANULMÁNY [2.1MB] MEGVÁSÁRLOM
img konvy2 min

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT

005 call  +36 20 926 6197   002 email  office@valtozasmenedzserek.hu

Az Ön neve*
Telefonszáma*
+36
  • Afghanistan +93
  • Albania +355
  • Algeria +213
  • American Samoa +1
  • Andorra +376
  • Angola +244
  • Anguilla +1
  • Antigua and Barbuda +1
  • Argentina +54
  • Armenia +374
  • Aruba +297
  • Australia +61
  • Austria +43
  • Azerbaijan +994
  • Bahamas +1
  • Bahrain +973
  • Bangladesh +880
  • Barbados +1
  • Belarus +375
  • Belgium +32
  • Belize +501
  • Benin +229
  • Bermuda +1
  • Bhutan +975
  • Bolivia +591
  • Bosnia and Herzegovina +387
  • Botswana +267
  • Brazil +55
  • British Indian Ocean Territory +246
  • British Virgin Islands +1
  • Brunei +673
  • Bulgaria +359
  • Burkina Faso +226
  • Burundi +257
  • Cambodia +855
  • Cameroon +237
  • Canada +1
  • Cape Verde +238
  • Caribbean Netherlands +599
  • Cayman Islands +1
  • Central African Republic +236
  • Chad +235
  • Chile +56
  • China +86
  • Christmas Island +61
  • Cocos +61
  • Colombia +57
  • Comoros +269
  • Congo - Kinshasa +243
  • Congo - Brazzaville +242
  • Cook Islands +682
  • Costa Rica +506
  • Côte d’Ivoire +225
  • Croatia +385
  • Cuba +53
  • Curaçao +599
  • Cyprus +357
  • Czech Republic +420
  • Denmark +45
  • Djibouti +253
  • Dominica +1
  • Dominican Republic +1
  • Ecuador +593
  • Egypt +20
  • El Salvador +503
  • Equatorial Guinea +240
  • Eritrea +291
  • Estonia +372
  • Ethiopia +251
  • Falkland Islands +500
  • Faroe Islands +298
  • Fiji +679
  • Finland +358
  • France +33
  • French Guiana +594
  • French Polynesia +689
  • Gabon +241
  • Gambia +220
  • Georgia +995
  • Germany +49
  • Ghana +233
  • Gibraltar +350
  • Greece +30
  • Greenland +299
  • Grenada +1
  • Guadeloupe +590
  • Guam +1
  • Guatemala +502
  • Guernsey +44
  • Guinea +224
  • Guinea-Bissau +245
  • Guyana +592
  • Haiti +509
  • Honduras +504
  • Hong Kong +852
  • Hungary +36
  • Iceland +354
  • India +91
  • Indonesia +62
  • Iran +98
  • Iraq +964
  • Ireland +353
  • Isle of Man +44
  • Israel +972
  • Italy +39
  • Jamaica +1
  • Japan +81
  • Jersey +44
  • Jordan +962
  • Kazakhstan +7
  • Kenya +254
  • Kiribati +686
  • Kosovo +383
  • Kuwait +965
  • Kyrgyzstan +996
  • Laos +856
  • Latvia +371
  • Lebanon +961
  • Lesotho +266
  • Liberia +231
  • Libya +218
  • Liechtenstein +423
  • Lithuania +370
  • Luxembourg +352
  • Macau +853
  • Macedonia +389
  • Madagascar +261
  • Malawi +265
  • Malaysia +60
  • Maldives +960
  • Mali +223
  • Malta +356
  • Marshall Islands +692
  • Martinique +596
  • Mauritania +222
  • Mauritius +230
  • Mayotte +262
  • Mexico +52
  • Micronesia +691
  • Moldova +373
  • Monaco +377
  • Mongolia +976
  • Montenegro +382
  • Montserrat +1
  • Morocco +212
  • Mozambique +258
  • Myanmar +95
  • Namibia +264
  • Nauru +674
  • Nepal +977
  • Netherlands +31
  • New Caledonia +687
  • New Zealand +64
  • Nicaragua +505
  • Niger +227
  • Nigeria +234
  • Niue +683
  • Norfolk Island +672
  • North Korea +850
  • Northern Mariana Islands +1
  • Norway +47
  • Oman +968
  • Pakistan +92
  • Palau +680
  • Palestine +970
  • Panama +507
  • Papua New Guinea +675
  • Paraguay +595
  • Peru +51
  • Philippines +63
  • Poland +48
  • Portugal +351
  • Puerto Rico +1
  • Qatar +974
  • Réunion +262
  • Romania +40
  • Russia +7
  • Rwanda +250
  • Saint Barthélemy +590
  • Saint Helena +290
  • Saint Kitts and Nevis +1
  • Saint Lucia +1
  • Saint Martin +590
  • Saint Pierre and Miquelon +508
  • Saint Vincent and the Grenadines +1
  • Samoa +685
  • San Marino +378
  • São Tomé and Príncipe +239
  • Saudi Arabia +966
  • Senegal +221
  • Serbia +381
  • Seychelles +248
  • Sierra Leone +232
  • Singapore +65
  • Sint Maarten +1
  • Slovakia +421
  • Slovenia +386
  • Solomon Islands +677
  • Somalia +252
  • South Africa +27
  • South Korea +82
  • South Sudan +211
  • Spain +34
  • Sri Lanka +94
  • Sudan +249
  • Suriname +597
  • Svalbard and Jan Mayen +47
  • Swaziland +268
  • Sweden +46
  • Switzerland +41
  • Syria +963
  • Taiwan +886
  • Tajikistan +992
  • Tanzania +255
  • Thailand +66
  • Timor-Leste +670
  • Togo +228
  • Tokelau +690
  • Tonga +676
  • Trinidad and Tobago +1
  • Tunisia +216
  • Turkey +90
  • Turkmenistan +993
  • Turks and Caicos Islands +1
  • Tuvalu +688
  • U.S. Virgin Islands +1
  • Uganda +256
  • Ukraine +380
  • United Arab Emirates +971
  • United Kingdom +44
  • United States +1
  • Uruguay +598
  • Uzbekistan +998
  • Vanuatu +678
  • Vatican City +39
  • Venezuela +58
  • Vietnam +84
  • Wallis and Futuna +681
  • Western Sahara +212
  • Yemen +967
  • Zambia +260
  • Zimbabwe +263
  • Åland Islands +358

Mely időpontban hívhatjuk vissza? (opcionális)

Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat.

Elküldés